Thursday, June 17, 2010

Pocahontas Olmanın Bedeli

Selam sevgili takipçiler. Bugün Mutlusel'i mutlu etmek uğruna katlandığımız şeylerden bir örnek vereceğim sizlere. Bizimki tutturdu ''ben Pocahontas olacağım'' diye. Kahverengi tuhaf bir elbise aldı ve azcık güneşte yandı diye Pocahontas olmaya karar vermiş. Sonra google görsellerden Pocahontas'ı arayınca hiç de alakası olmadığını fark etti. Bir an acaba Cleopatra'ya mı benziyorum diye düşünüp, Pocahontas olma fikrine geri döndü. Odasına gidip saçını ördü, kafasına bandana takıp ''ben Pocahontas'ııııım'' diye salona geldi. Oturma odasındaki yazıklar köşesinde duran (yazıklar kösesine sonra geleceğiz) fil biblosunu aldı ve onunla saçma sapan resimlerini çekmemi istedi. Şu an Pocahontas temalı 30 adet fotograf cep telefonumun bünyesinde bulunduğundan mesajlarıma bile zor giriyorum. Kapladığı yerden değil de, olayın saçmalığından dolayı. Neyse, o geceyi öyle atlattık, Pocahontas konusu pek açılmadı sonradan. Mutlusel'in bana yazdığı notları Pocahontas diye imzalaması dışında yani. Gelelim bu fotografçılık deneyimimin bedeline. Filin hortumunun üstünde duran pek değerli kolyemin süpürge tarafından çekilip çöpe gitmesi. Daha fazla konuşamayacağım.

Bu arada Bursa'da bir adam varmış, kendisini Kızılderili şefi olarak ilan etmiş. Daha doğrusu Türklerin Kızılderili'lere çok benzediğine karar verip onlar gibi yaşıyormuş. Kafasında bir sürü tüy var ve çadırda yaşıyor, barış çubuğunu tüttürüyor. Gazetelere falan da çıkmış. Tek sorun bunları Bursa'da bir apartmanın önünde yapıyor olması. Her neyse, Facebook'tan buldum kendisini. Şöyle bir mesaj gönderdim:

''Merhaba, benim bir sorunum var. Arkadaşım Pocahontas olduğunu idda ediyor. Ona göre Pocahontas'ın ruhu kabilesinin isteğiyle kendi vücuduna girmiş durumda. Gün geçtikçe daha çok Pocahontas'a benzemeye çalışıyor. Onun için endişeleniyorum. Böyle bir şey mümkün mü? Ayrıca Pocahontas gerçek bir kişilik mi bilmiyorum. Lütfen yardım edin, insanlar dalga geçer diye kimseye söyleyemedim.''

Ertesi gün çok teknolojik olan Kızılderili Reisi, derhal cevap atmış:

Kızılderili Reisi 02 June at 09:57

Selam,
Arkadaşınızın kendisini Pocahontas olduğunu iddia etmesi yanıltıcı. Ancak Pocahontas gibi iyi yürekli ve yardımsever olduğunu iddia etmesi doğru bir düşüncedir. Örneğin ben Kültür kızılderilisi olduğumu söyleyebilirim. Ancak ,ben Gerçek Oturan Boğa'nın kendisiyim dersem yanlış olur. Türk ve Kızılderili kültürleri çok benzeşir. Sadece doğa ve Yaratılan varlıklara olan sevgileri çok daha fazladır. Bence kendini ona benzetebilir,ancak ben Pocahontasım derse komik olur düşüncesindeyim. Sana ve arkadaşına sevgiler.

Gerisini size bırakıyorum.

5 comments:

  1. Bilemiyorum...Pocahontas John Smith adlı bir sömürgecinin peşine takılınca gözümden düşmüştü.Mutlusel'in de bu hataya düşmemesini yürekten diliyorum,sevgi ve saygılarımı iletiyorum.

    ReplyDelete
  2. Özlem sen kimsin? Kimliğini daha fazla saklama.

    ReplyDelete
  3. Pocahontas'ın saçı uzun aklı kısa mizacının Mutu'yla hiç bir alakası olmadığını bildiğimden bu yazıyı keyifle okudum.Paylaşım için teşekkürler sayın admin:)

    ReplyDelete
  4. Kimliğim çok gizli,üzgünüm ama açıklayamam daire 5.

    ReplyDelete
  5. Telif hakları elimizde unutmayın.
    Özlem...
    kimsin sen..

    ReplyDelete